//INLÄGG// Helt plötsligt ser en plats helt annorlunda ut mot för vad man väntat sig - tvaplastfickortillogon

Helt plötsligt ser en plats helt annorlunda ut mot för vad man väntat sig

Publicerad 2012-11-10 22:01:00 i Allmänt,

 

Vet inte hur mycket jag har pratat om det innan, men en sak som är väldigt svår för mig är att lära mig hitta på nya platser. Detta kräver väldigt mycket tid och energo från min sida, därför blir jag jätteglad när jag lär mig hitta på ett nytt ställe ... och jätteirriterad när de bestämmer sig för att bygga om, för då är det bara att börja om på ruta ett igen...

På höstlovet gick jag in i en mataffär där jag lärt mig hitta ganska bra. Det var bara ca tio minuter kvar innan bussen skulle gå, men jag tänkte att jag skulle hinna eftersom jag visste exakt vart det jag skulle ha fanns ... trodde jag. När jag kommer in ser jag att de har flyttat om i hela affären sen jag var där sist. Så jag fick springa runt där inne ett tag innan jag hittade ut, men sån tur var hann jag med bussen ändå.

 Nu var ju detta en situation där det inte fick några stora konsekvenser, det blev bara lite stressigare och jobbigare än vad det hade behövt bli. Vad värre är, är att de även har byggt om på Alvesta station där jag ju är två gånger i veckan nu för tiden, när jag reser till och från skolan. Skulle jag tappa bort mig där skulle det ju kunna få lite värre konsekvenser om man säger så, och det känns lite jobbigt att nu när jag börjat slappna av i det här nya med tågresandet så dyker det upp ännu ett spänningsmoment … menmen, jag överlever nog det här med. Och det här kommer inte vara sista gången jag råkar ut för sånna här saker heller, så det är väl bara att vänja sig. 

 

Hoppas ni har det gött allihop, det har jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela