//INLÄGG// Tältlinor - världens bästa snubbeltråd - tvaplastfickortillogon

Tältlinor - världens bästa snubbeltråd

Publicerad 2011-08-16 18:09:03 i Allmänt,

I söndags kom jag hem från sommarens sista läger, som var ett ungdomsläger utanför Halmstad, mitt enda läger i år faktiskt där jag hade med mig ledsagare, och ledsagaren var min kompis Lisa (kan ni tänka er? Hon fick betalt för att hänga med mig i en vecka :O, mycket bättre sommarjobb kan man ju inte ha :P) det hon hjälpte mig med var bl.a att ta på mig min ortos som jag har på foten, se till så att jag inte snubblade på tältlinor (hon lyckades bra med det, jag snubblade inte på en enda tältlina...när hon var med iaf xD, och ja, som rubriken säger, tältlinor är en lite för effektiv typ av snubbeltråd...) samt att bre smörgåsar i expressfart vid frukosten varje morgon (jag är väldigt imponerad av henne, det måste vara en aning stressande att bre 4-6 mackor, med smör och ost medan ca tio pers står och flåsar än i nacken!) Bra jobbat Lisa!
 Jag hade även med mig ett hjälpmedel på lägret (ett jag brukar glömma att använda väldigt ofta...fast när jag tänker efter glömmer jag oftast bort alla mina hjälpmedel...) det jag tänkte på var i alla fall min kikare. Jag har en kikare för ett öga, inte för att jag inte ser på båda ögonen, men den är väldigt smidig att ha med sig :) den är bra att ha på läger om man vill se texterna på sångerna, dock hjälper den inte alltid eftersom folk allt som oftast envisas med att stå upp under sångerna :P så det är väl tur att jag är ganska bra på att höra vad folk sjunger ändå :)
 Till sist ska jag bara säga en sak som inte har med hjälpmedel att göra (vill du veta mer vad vi gjorde under veckan får du fråga) men eftersom jag redan har talat så mycket gott om konserter i sommar så känner jag att jag måste göra det ännu en gång...för sjätte året i rad har jag nämnligen sett Duojag! (för er som inte vet vilka de är så är de - enligt mig och några andra - sveriges bästa coverband) och som det TOTOfan jag är så blev jag lite galen när de körde Rosanna! :D

Nu börjar skolan snart...på tisdag närmare bestämt...men innan det ska jag hinna fylla 18, så det taggar jag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela