//INLÄGG// En annorlunda kostym kan göra dig till en annan person - tvaplastfickortillogon

En annorlunda kostym kan göra dig till en annan person

Publicerad 2011-06-30 21:07:59 i Allmänt,

...eller den kan åtminstånde få mig att tro att du är någon annan.

Jag har nu haft feriepraktik med gatuteater i tre veckor, och det har varit hur kul som helst! Så tack till er alla för tre underbara veckor!
 Hur som helst så har jag nämnt innan att om någon byter kläder så blir det genast mycket svårare för mig att känna igen den personen, och inom teatern är detta väldigt påtagligt. Jag menar, om det är svårt att känna igen dig bara om du byter till andra "normala" kläder (vardagskläder) hur svårt blir det då inte att känna igen dig om du sätter på dig  teaterkläder som du aldrig skulle ha på dig i vanliga fall, som dessutom ofta är ganska lika de kostymerna som de andra har på sig ... jag märkte detta väldigt tydligt på feriepraktiken när många av killarna spelade fabriksarbetare och hade ungefär likadana tröjor, skor, byxor och förkläden på sig. Och alla tjejer hade liknande blusar och kjolar och dessutom hade hucklen så att jag inte såg deras hår. Är det någon gång jag varit beroende av att lyssna på röster så var det då!

Nu drar jag på en veckas solig (eller regnig?) semester med familjen, så vi får väl se när jag hinner blogga nästa gång!

Njut av sommaren tills vi hörs nästa gång!

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2011-07-04 18:26:20

Tack Frida för att du gjort en blogg. Jag tycker det är bra att få reda på hur du känner. Och vilket stöd du har och vad du behöver. Du är en orädd tjej som kommer att prova det du vill. Tack vare det kommer du att bli det du vill. Till glädje för många.Älskar dig. Önskar dig ett härligt sommarlov nu.Kram från Mormor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela