//INLÄGG// Att fråga eller inte fråga - tvaplastfickortillogon

Att fråga eller inte fråga

Publicerad 2011-06-18 23:03:18 i Allmänt,

Jag tänkte bara förklara lite hur jag tänker kring det här med att fråga om jag vill ha hjälp,
När ska man fråga och när ska man inte fråga?
"När"  kanske föresten inte är rätt ord att använda, för du får alltid fråga om jag vill ha hjälp. Det jag tycker är jobbigt är om folk tjatar! Alltså typ så här:
- Vill du ha hjälp Frida?
- Nej tack, jag klarar mig.
- Är det säkert, det kan vara lite knöligt på vissa ställen.
- Tack. Jag. Klarar. Mig.
- Men jag ska nog hjälpa dig nu, det kan komma många bilar här.
- JAG SÄGER TILL OM JAG VILL HA HJÄLP, OKEJ?

Jag tror ni fattar grejen...

Men att fråga EN gång om jag vill ha hjälp är helt okej, det tycker jag bara är bra om du gör. För även om jag säger att jag inte vill ha hjälp just då, så är din fråga en signal till mig om att du vill hjälpa mig och då behöver jag inte känna mig dum om jag ber om hjälp vid ett senare tillfälle. Nu är det inte så att jag kräver av dig att du alltid måste fråga om jag vill ha hjälp, självklart måste jag själv bli bättre på att våga be om hjälp och inse att det faktiskt inte är pinsamt också.

Det var nog allt för denna gång. Men innan jag säger tack, hej och godnatt så vill jag i vanlig ordning säga att var inte rädda för att fråga om det är något ni undrar över :) sen vill jag också tipsa om den här bloggen http://corinnesmamma.blogspot.com/ det är en mamma som bloggar om sin vardag med sin knappt tvååriga dotter som är gravt synskadad. Kanske hittar du något intressant där som jag har missat att skriva, eller om du tycker att det är intressant att läsa ur föräldrarperspektiv, hur som helst, ta en titt!

och till er som var med i Västerås, läs det som står längst ner i det här inlägget http://corinnesmamma.blogspot.com/2011/06/suddigt.html det är till er, ni är bäst!<3

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela