//INLÄGG// Fullt ös, medvetslös! - tvaplastfickortillogon

Fullt ös, medvetslös!

Publicerad 2011-07-13 15:29:05 i Allmänt,

De tre orden tycker jag är en väldigt bra beskrivning på hur förra veckan såg ut för mig.
Som sagt så var jag på semester förra veckan, eller "semester" kanske är kanske inte rätt ord att använda här. I alla fall inte om man anser att semester innebär att sola, bada och ta det lugnt, för det blev inte så mycket sånt för mig på min semester i år. Vi (jag och familjen) var nämnligen på ca 10 konserter på fyra dagar :D vi rivstartade med TOTO i Göteborg på onsdagen, och sedan var det GF (Gullbrannafestivalen) som gällde resten av veckan :). Det var hur kul som helst! Och till er som har någon bekant som är synskadad/blind och vill ta med den på något kul, fråga om han/hon vill gå på konsert vettja! Enligt vad jag tycker så är det en av de mest ultimata grejerna att göra om man är synskadad, jag menar, hur många finns det som inte gillar att lyssna på musik? (har inga siffror, men jag tror inte procenten är så stor) Dessutom får man (vad jag tror) faktiskt ut nästan hela upplevelsen av konserten utan att se, visst man missar sånt som danser och ansiktsuttryck och så vidare, men känsla kan man höra i musiken ändå, och dessutom tror jag inte att det finns någon som är på en konsert bara för att titta. Vad är meningen med en konsert då? Så dagens visdomsord från mig till er: GÅ PÅ KONSERTER!

---

Jag drar till Italien nästa vecka på ett läger för synskadade (shit, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är nervös!) Det blir nog superkul! (hoppas jag på i alla fall^^) har idag läst igenom och valt vilka workshops jag vill ha, där fanns allt från olika dataworkshops till musik och dans, till yoga och Japanska, till kroppstatueringar! Ja, en salig blandning helt enkelt xD.
 Jag är nog mest närvös för engelskan, jag menar i klassrummet i skolan kan du alltid ta till svenska om du inte får fram det du vill säga. Det kan du inte nu...ah hjälp, vi får se hur det går :P

Ha en underbar fortsatt sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela