//INLÄGG// I'm back! - tvaplastfickortillogon

I'm back!

Publicerad 2012-09-22 14:56:39 i Allmänt,

Jag är tillbaka! Ledsen för det låååååånga uppehållet, men det var mycket annat som tog fokus förra läsåret. Min sommar var superduperbra och jag LOVAR att jag ska skriva mer om den SNART! Haha
Jag tog studenten i våras så har nu kommit in i en ny "epok" i mitt liv. numera bor jag i Skåne på veckorna då jag går folkhögskola där, närmare bestämt en preparandkurs för synskadade. Vad är det? Undrar ni säkert då. Jo, det är en kurs där vi dels läser de vanliga ämnena som matte, svenska, engelska, samhällskunskap, data och idrott, och dels har vi något som heter ADL (aktiviteter i dagliga livet) det innebär att vi får lära oss sådant som är nödvändigt att kunna för att klara av ett eget boende som r.ex. laga mat, städa och tvätta. Det är just för ADL delen som jag är där, eftersom jag redan har behörighet i kurserna som vi läser, så det är väl inte alltid så jättekul att läsa kurser som jag trodde att jag var färdig med, men jag ska inte klaga, för jag har det hur bra som helst ändå :) mina klasskompisar är jättesnälla, vi har bra lärare och assistenter och skolan är hur mysig som helst! Och jag tänkte att just detta var det perfekta att blogga om, så läser ni min blogg från och med nu får ni följa mitt liv i Glimåkra, men jag kommer nog blogga endel om annat också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela