//INLÄGG// Italien del 2 - tvaplastfickortillogon

Italien del 2

Publicerad 2011-07-31 21:05:44 i Allmänt,

Sorry att ni fått vänta, har haft fullt upp de senaste dagarna (det här inlägget handlar bara om dag 5 för jag upptäckte nu när jag skrev att jag hade väldigt mycket att berätta om den xD)

Dag 5
Var vi på ett nöjesfält. Själva nöjesfältet i sig var inte jätteroligt och fick mig mest att längta ännu mer till Liseberg - dit jag med största sannolikhet inte kommer i år. Men det var ändå trevligt för jag hade underbart sällskap!
 Som sagt, attraktionerna var inte världens höjdare (i alla fall inte om man som jag gillar saqker som går fort och innehåller många branta backar) men jag måste ändå berätta om en som jag åkte med en kille som heter Christoffer, Alexander bangade ur för att han inte ville bli blöt, och i så fall var det väl klokt (eller fegt?:P) för blöta blev vi. När vi ställde oss i kön trodde vi att det skulle vara som en berg- och dalbarna och att man skulle bli blöt när man åkte ner för sista backen...men...hela "berg- och dalbarnan" bestod bara av en uppförsbacke och sista nedförsbacken var även den första (hela barnan var alltså egentligen bara en uppförsbacke och en nedförsbacke) men vi hade rätt i en sak...man blev blöt i nedförsbacken, eller dyngsur är kanske ett mer passande ord, och som om det inte räckte med att bli dyngsur en gång när man åkte attraktionen, så blev man dessutom lika blöt igen när man gick därifrån för då var man tvungen att gå där vagnarna kom ner för backen och det skvätte åt alla håll och kanter.
 En annan rolig grej jag måste berätta hände när dagen på nöjesparken var slut och vi var på väg tillbaka till bussen. Jag och Alexander (som ser ungefär lika bra, inte för att man kan jämföra synskador) gick med Christoffer, som är helt blind (ledsaga blinda var förövrigt något jag gjorde titt som tätt hela veckan, ganska otroligt va?) men han höll inte i någon av oss, för han hade sin vita käpp. Lite längre fram på gatan fanns en stor sten, men varken jag eller Alexander sa något till Christoffer, för vi tänkte att han skulle känna den med sin käpp, och det gjorde han. Det var bara det att han trodde att det var en trottoarkant, så han försöker ta ett kliv upp på stenen...japp, så bra var jag och Alex på att ledsaga...

Som jag sa i "Italien del 1" var maten under lägret helt OK (i slutet av veckan fick vi dock endel skumma grejer, som t.ex. friterade oliver xD) men det var värre för de som var vegiterianer, min kompis Anna var det, och på onsdagkvällen när vi skulle få lite finare middag bestod hennes måltid av: förrätt = en skål med sallad utan dressing, samt tre melonklyftor. huvudrätt= jadu jag vet knappt ens vad det var, det var svamp (vilket hon inte gillar) två hårda ostar som inte smakade något alls, mozarellaost (vilket hon gillade, men den tog de ifrån henne sen) kall zukini (mmm mums...) någon brocoliröra som hon inte ens vågade smaka på eftersom hon faktiskt gillar brocoli och vill fortsätta göra det, och till sist något som såg ut som en disksvamp, hade samma konsistens som en disksvamp och smakade brocoli (låter väl smaskigt? Jag - och antagligen de andra - undrar fortfarande vad det var...) och till efterrätt fick hon samma som oss andra, torr kladdkaka med någon konstig fruktpuré.
 Ganska snabbt började hon dela upp maten på två tallrikar, en som hon tänkte försöka äta så mycket som möjligt och en skräptallrik. Även vi icke-vegitarianer fick en del konstiga grejer på våra tallrikar, så den där skräptallriken växte ganska snabbt, och jag sa: "om någon undrar varför vi lagt undan så mycket mat så säger vi att vi offrar det till gudarna." Vi får hoppas att gudarna inte är några kräsna typer...

Här har ni offertallriken (fotad med mobilkamera, därav den usla kvalitén)

Längst ner (delvis dolda under salamin) har ni disksvamparna med brocolismak

Längst ner (delvis dolda under salamin) har ni de brocolismakande disksvamparna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela