//INLÄGG// Italien del 1 - tvaplastfickortillogon

Italien del 1

Publicerad 2011-07-26 19:13:40 i Allmänt,

I förrgår kom jag - extremt utmatad - hem från en helt sjukt underbar vecka i Italien! Så nu tänkte jag berätta lite om vad som hände där :)

Dag 1
Var i lördags då jag åkte upp till Stockholm för att träffa de andra deltagarna från Sverige :) Alla gjorde ett jättebra första intryck och det förstärktes ju längre veckan gick:) vi gjorde egentligen inte mycket den dagen, satt mest och pratade och sen gick vi ut och åt på kvällen :) (svensk pizza är förövrigt way much better than Italiensk!:O)

Dag 2
Hände det inte mycket mer än att vi reste hela dagen! Och då menar jag verkligen hela dagen! Har för mig att vi åkte från boendet i Stockholm vid 09.30 och var framme i Florens vid ca 17.00(?) där blev vi överösta med mat (först pasta med tomater och ost, sedan pomes frites och sist så många pizzor du ville) medan vi väntade på fler deltagare så att vi kunde sammåka till boendet i Ferrara. Tror att vi åkte från Florens typ 19.00 och var framme i Ferrara vid niotiden. Så ja, en lång resdag...

Dag 3
Gick vi upp kl 07.00 för att göra oss i ordning, äta frukost och åka till stället där vi skulle ha våra workshops, men innan vi kunde ha workshops skulle vi ha ett onödigt långt informationsmöte (det bestod i att olika personer gav samma information i typ en halvtimme innan de kom till de vettiga sakerna, eller ja, jag vet inte om de vettiga sakerna var så vettiga, för jag kommer inte ens ihåg vad de babblade om xD) eller jo, en sak minns jag, de lovade på hedersord att lägret skulle vara alkoholfritt...det bröts redan första kvällen....
 Sen i alla fall, efter en lunch som varade mellan 12.00-15.00 (de lovade att korta ner den, det gjorde de inte på hela veckan...) var det dags för workshops, och jag fick en jättetråkig som jag inte fattade någonting av xD eller egentligen var inte själva workshopen så tråkig, men jag fattade som sagt ingenting, så jag kommer aldrig ha någon nytta av den :P nu låter det som om jag klagar på allt (eller vad säger du Alex?:P) men det var mycket som var bra också, maten till exempel (om man inte var vegetarian då ... vilket en kompis till mig var, vi tyckte jättesynd om henne, men jag återkommer till det.)
 På kvällen gick vi och tittade på ett slott i Ferrara, det var riktigt häftigt faktiskt och dagens bästa den dagen var när guiden sa till de blinda: ”if you want, you can taste the cannon.” (han skulle säga touch) hahaha det hade vi roligt åt hela veckan sen :P

Dag 4
På förmiddagspasset den här dagen hade jag en workshop som hette Feeling good, och det var nog min favorit på hela veckan. Vill ni veta varför? Det var för att man faktiskt var tillåten att sova på den, och dessutom fick man massage J kan det bli bättre? Tveksamt. Jag somnade faktiskt två gånger och blev rätt sur när läraren sa att det var paus (första gången) och slut på workshopen (andra gången) xD. Som jag sa innan så hade de lovat att korta ner lunchen, men precis som alkoholfritt-läger löftet, så höll de inte var de lovat, så efter en lunch på 3 h var det dags för nästa pass med workshops. Denna gången hade jag ”hur man skriver CV” (tror jag i alla fall:P kommer inte ihåg exakt i vilken ordning jag hade allt :P) där diskuterade vi i alla fall om och hur man ska skriva att man är synskadad i sitt CV/personliga brev, det var väldigt intressant och ag hoppas att jag får nytta av det någon gång i framtiden :P.

 På kvällen kunde man bl.a. gå och köpa glass om man ville, men jag valde att stanna hemma, vilket jag är väldigt glad över eftersom regnet började ösa ner efter en stund xD senare på kvällen hamnade jag med några nördiga killar som diskuterade både datorer och musik (musik var bättre för då kunde jag i alla fall hänga med lite :P) och en av dem (han hade perfekt gehör) talade om för oss att frysen pep i ett ciss i kombination med ett fiss (eller om det nu var tvärtom) hur som helst, ganska coolt! Senare började dessa killar dra massa lama skämt, det var så kul att jag blev sittande där ett tag (gick och la mig vid två^^)

Fortsättningen av veckan kommer snart…

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela