//INLÄGG// alla längtar efter snön...utom jag - tvaplastfickortillogon

alla längtar efter snön...utom jag

Publicerad 2011-12-17 16:56:25 i Allmänt,

Jag hatar snö! Det låter säkert ganska negativt i dina öron, men jg har endel hållbara argument till varför. Dels av den enkla anledningen att det är blött och kallt (okej, kanske inget jättebra argument), dels för att man måste klä på sig flera ton kläder för att kunna sätta foten utomhus (inte heller någon jättebra anledning kanske) men nu till de största anledningarna...för det första, allting blir vitt, och om man har svårt att se i vanliga fall när allt åtminstonde har olika färger, så kan ni ju tänka er att det blir ännu svårare när allt täcks av samma färg...för det andra, snön gömmer isen...vilket resulterar i att man halkar hela tiden...för det tredje är jag ljuskänslig, så jag blir fruktansvärt bländad om det är snö och klarblå himmel. Vilket antagligen är ett av de bästa väder man kan ha enligt de flesta svenskar. Och som om inte allt detta vore nog så var jag dessutom tvungen att sitta i rullstol p.g.a. bruten fot hela förrförra vintern (jag tror inte jag behöver påminna någon om hur mycket snö det var den vintern) tror ni att den upplevelsen har fått mitt agg mot snö att bli mindre? Inte direkt.
Den här bilden säger nog en del? 


Men trots att det kanske låter som det så är jag faktiskt inte helt anti snö. Jag tycker (precis som de flesta andra) att julen ska vara vit! Annars får i alla fall inte jg någon riktig julstämning! Men till skillnad från de flesta andra så tycker jag att snön kan falla den 23e och smälta dagen efter nyår, och så tycker jag (fast det är jag nog inte ensam om) att den helst ska smälta utan att lämna efter sig en massa slask!
Så nu vet ni varför jag alltid säger att jag inte gillar snö xD och med detta vill jag önska er alla en Gud jul! Njut av ledigheten och ta vra på varandra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela